понеделник, 28 януари 2013 г.

За плетенето на една кука


Първата публикация за новата 2013 година е посветена на новото ми хоби – плетенето на една кука. До преди 3-2 месеца това занимание ми се струваше изключително сложно с неговите „ченгелести” символи и схеми. Оказа се много лесно и приятно, увличащо и разтоварващо, необятно, разнообразно.

Благодаря на мама за търпението и всеотдайността, с които ми показа първите уроци и за усета и таланта, с които ме е дарила, за да се справям с лекота и удоволствие с всеки един сръчен проект в кулата.

Първите изделия, които изплетох са красиви и ефирни снежинки и звездички за коледното дръвче и за декорация на дома, подаръци и други вещи. Изплетох над 30 различни модела, един от друг по-нежен и по-интересен. Не успях да публикувам за празника тези „сръчни прекрасности”, но обещавам за следващата Коледа да подготвя публикация още през ноември, за да имат време желаещите да си изплетат коледна украса.

Всъщност днешната публикация се явява предвестник на поредното ежедневно предизвикателство „7 дни – 7 различни романтични декорации на 1 кука”. Очаквайте пред идната седмица следните украси:


Ден 1. Сърчице на една кука № 1
Ден 2. Сърчице на една кука № 2
Ден 3. Сърчице на една кука № 3
Ден 4. Гирлянд за романтична декорация
Ден 5. Романтична украса за свещ
Ден 6. Венец за романтична декорация
Ден 7. Романтична опаковка за подарък

Плетенето на една кука не е толкова сложно, колкото изглежда, повярвайте ми.
  • Бримката е основен елемент при плетенето на една кука, а синджир бримката служи за основа на всяко плетиво.
  • Благодарение на наметките се получават различни видове пълнежи и плетки. Наметката се получава, когато конецът се увива 1-2 или повече пъти около куката, боде се в поредната бримка от предходния ред и след това наметките се изплитат наведнъж или последователно на няколко пъти.
  • В дъга се извиват няколко синджир бримки, изплетени между два пълнежа от предходния ред.
  • Лимба се получава от няколко пълнежа, изплетени в една и съща дъга или бримка.
  • Когато пълнежите, изплетени в една и съща дъга или бримка от пр.р. са разделени от синджир бримки се получава мотив.
  • Пъпчица (пико) е декоративен детайл в последния ред и се образува от изплитането на 1 нисък пълнеж, 4 бр. синджир бримки и 1 залепена бримка в ниския пълнеж.
За улеснение на тези от вас, които като мен започват от АБВ в плетенето, съм подготвила уроци в снимки и картинки на основните бримки и пълнежи. Снимките направих лично аз, а илюстрациите с уроци са от тук. Видео уроци ще намерите тук.

Надявам се да привлека нови привърженици в света на куката и кълбетата. Очаквам вашите отзиви за това до колко са полезни и разбираеми моите обяснения. С радост ще отговоря на питанки и коментари. Та това е като начало. Нека пристъпим към съществената и забавна част.

Синджир бримка - СБ

Залепена бримка - ЗБ

Нисък пълнеж НП

Половин висок пълнеж - ½ ВП

Висок пълнеж - ВП 

Двоен висок пълнеж - ДВП

 

Троен висок пълнеж - ТВП

Дъга, лимба и мотив

 
 
 
 

.

5 коментара:

Наталия Базелкова каза...

И аз от съвсем скоро се запалих по плетенето на 1 кука.Уви трудно намирам, кой да ми показва.Много благодаря за подробните описания ще са ми от полза!
Хубав ден и с нетърпение очаквам продължението на предизвикателството!

Марина и Георги каза...

Здравей :)

Много ме зарадва тази публикация :)Ще я следя с интерес. Лимба ми допада и ще я пробвам :)
Страхотно, че има още един запален по плетене.

Хубав ден!!

The witch каза...

Натали, привет! Щом имаш желание, няма как да не се научиш да плетеш. В мрежата изобилства от клипчета, снимки и информация. Успех!

The witch каза...

Марина, привет. Обхванала ме е плетаческата лудост. Не мога да се спра. Това не е за сметка на кулинарията, но на този етап се чувствам по-удовлетворена след сръчна публикация.
До скоро!

EowynOfRohan каза...

Благодаря ти, аз се научих да плета на една кука от ютюб с американските термини и сега ми е много трудно като попадна на модел на български :)) Сега ще си ги запиша термините на български.

Публикуване на коментар

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

7 популярни коридора из кулата в последните 7 дни

7 от последните коментари

Моята "сандъчена" градина, 2010 г.